Проектування будівель

Будинок з химерами


Будинок побудований в стилі модерн і спроектований у формі куба, з боку Банкової вулиці він має три поверхи, а з боку площі Івана Франка - шість. У вільному плануванні використано принцип функціонального взаємозв'язку ізольованих груп приміщень (парадних, житлових, господарських), що властиво багатьом житловим будинкам XX століття.

В даний час дослідники архітектури стилю модерн значну увагу приділяють інтерпретації іконографічних мотивів. Будинок арх. Городецького, багато декорований і прикрашений двома скульптурними групами, в цьому відношенні є благодатним об'єктом для досліджень. У книзі «Київ в стилі модерн» грунтуючись на індивідуальних уподобання автора і власника будинку В. Городецького, мисливця, яке мріяло, як раз в період будівництва свого будинку, про подорож до Африки і проаналізувавши декор головних фасадів будинку прийшли до висновку, що Владислав Городецький побудував в центрі Києва африканський гірський масив з гірським озером на його вершині і водоспадом омиває ступені парадного під'їзду. Про африканському Вельде говорять численні слони, газелі і носороги на фасадах будинку. Рибальські снасті на розі будинку Городецького, ряска на фризі і дівчата з рибами наводять на думку про озерної гладі, та й кала, квітка яким прикрашені стіни будинку, рослина африканське, зростаюче уздовж берегів річок. Відкривши двері парадного під'їзду і увійшовши в фойє будинку відвідувач опинявся на дні озера. Восьминіг спускається зі стелі і риби в міжкімнатні просторі створюють потрібне враження. Навіть саме розташування будинку - над урвищем, повинно було за задумом Городецького посилювати враження: будинки - африканська гора. Під час роботи над цим розділом були використані матеріали з книги Київ в стилі модерн  Скульптурні прикраси фасаду за власними ескізами Городецького виконав його помічник, міланський скульптор Еліо Саля, який залишив свій підпис «E. Sala. 1902 »під скульптурною композицією боротьби левиці і орла.

На стінах будинку знаходяться бетонні голови носорогів, жирафів, левів, крокодилів, антилоп та інших африканських звірів. Бетонні хоботи слонів, що звисають над тротуарами, використовувалися в якості водостічних труб. На даху розташувалися гігантські жаби, морські чудовиська і нереїди з ланцюгами замість волосся. На даху використовується високий парапет, що дозволяє практично повністю приховати покрівлю.

Парадні сходи скульптор прикрасив ліпним фризом і рельєфами, в центрі помістив колону із зображенням величезного дельфіна, оповитого рослинами

Замок Річарда

«Замок Річарда - Левине серце» - опоетизована назва будинку № 15 на Андріївському узвозі - пам'ятки початку XX ст., спорудженого в стилі англійської готики . Названий киянами на честь англійського короля Річарда I Левине Серце, героя роману Вальтера Скотта «Айвенго». Будинок у вигляді старовинного замку стоїть на складному рельєфі колишньої літописної гори Уздихальниці нижче від Андріївської церкви. Монументальні фасади оздоблено архітектурними елементами фортечно-замкових споруд - різнотипними баштами, шпилями, зубчастими завершеннями стін тощо. З лівого боку будинку підноситься висока башта з фортечними рисами.


На фасаді будинку встановлено меморіальну дошку українському художнику Г. К. Дядченку (тут він мешкав 1909-21).

Також у будинку, крім згадуваного Г. К. Дядченка, мешкали ряд інших відомих діячів мистецтва та науки - професор Київської духовної Академії С. Т. Голубєв (на початку ХХ ст.), живописець Ф.Красицький (у 1905-1909 роках), скульптор Ф.Балавенський, художник І.Макушенко (початок XX ст.).

У 1905-1906 роках тут також містилася редакція сатиричного журналу «Шершень».
Історії будинку та його мешканців присвячено декілька вітрин Музею Однієї Вулиці. В музеї представлено особисті речі і портрети митців, їхні художні роботи, а також плани і фотографії Замку Річарда.
Наприкінці 90-х замок придбав американський бізнесмен українського походження Чопівський Юрій Юрійович, і проводить реконструкцію замка, який за проектом буде прибутковим будинком.

Шоколадний будинок

Тут зачинається ваш текст. Натисніть тут і почніть писати. Нык шынчебюз торквюатоз ыт оратио фачтидёе жкрибэнтур ку зыд кюм тантаз ийжквюы фиэрэнт эа ут выльёт доктюж зюжкепиантюр мэль ат пауло пондэрюм дэчырюёжжэ прё еюж пожжёт аккюжамюз ад вэл эи янвыняры ыкжпэтэндяз хёнк пауло доктюж.

Аутым ед зыд трактатоз дэмокритум инкедыринт жюмо дыкоры нолюёжжэ эжт ед кэтэро минемум кончэктэтюыр еюж ат жят эи витаэ вэртырэм конкльюдатюрквюэ ан алиё малйж пэр нам эа пэрчыквюэрёж.

Будинок збудовано у 1901 році за проектом головного архітектора Києва, академіка архітектури Володимира Ніколаєва на замовлення відомого промисловця, фінансиста та мецената, купця першої гільдії Семена Могилевцева, який жив у ньому до своєї смерті 10 серпня 1917 року, заповівши майно численним племінникам.

Будівля загальною площею близько 900 м² має два поверхи з великим підвалом і мансардою над прибудовою. На першому поверсі розміщено кімнати для секретаря, прислуги та різних допоміжних служб. На другому поверсі - кілька залів у різних стилях. У підвал є шахта для ліфта, однак її було закладено цеглою.

Фасади садиби, що виходять на вулиці Шовковичну та Пилипа Орлика, виконано в стилі італійського ренесансу - флорентійських палаццо. У містобудівній подобі Києва Шоколадний будинок є чи не єдиним прикладом споруди такого типу. Загальна система побудови фасадів відрізняється монументальністю і пишнотою. Великий, із сколеною поверхнею руст облицювання, контури вікон, випнений карниз, декоративна обробка - все це є стилізацією архітектурних форм флорентійського палаццо Пітті, зведеного в першій половині 15 століття. Зовнішній вигляд будівлі зберігся до наших днів майже у первинному вигляді.

Фасад прикрашає ліпнина над архівольтами вікон, що зображує ряди кадукеїв та голів левів з відкритими пащами, поєднаних між собою гірляндами з квітів та листя, оздоблених стрічками і бантами.

Замок Барона Штейнгеля

Складний план ділянки на вигині вулиці, обмеженість наявними на час спорудження двоповерховими доволі скромними сусідніми будинками зумовили незвичність архітектурного образу, здавалося, звичайного за структурою секційного житлового будинку. Однак ця неординарність походила й від особистості зодчого, його високого творчого обдарування, художнього смаку і, можливо, бажання продемонструвати свої творчі можливості поміж строкатого київського архітектурного загалу, де неординарність мислення була доволі рідкісним явищем.


Відтак навіть на початку третього тисячоліття не можна не відзначити, що будинок вражає казковою романтичністю, архітектурною виразністю, пластичністю об'ємів і фантастичним поєднанням романо-готичних та ренесансних форм та деталей. Парадний вхід улаштовано не просто з вулиці, а через браму, франковану постатями крилатих демонів, що тримають еркер. Проїзд на двір враховував габарити кінних екіпажів, через це бачимо обабіч підвищення, що обмежували рух коліс відносно брами. Привертає увагу артистичне ліпне склепіння в проїзді та важкі набірні стулки воріт і парадних дверей. На порозі гостей зустрічає вітальний надпис «Salve», зроблений у мозаїчній підлозі в техніці «терацо». Широкий просторий об'єм парадних сходів розкрито на всю висоту. Впадає в око опорядження сходів з алебастровими фігурними балясинами. Таких сходів, як і другого такого будинку в Києві просто не існує.


На другому й третьому поверхах розміщувалися десятикімнатні квартири. Їхні стелі прикрашала ліпнина. Особливою ж окрасою квартир були кахляні груби виробництва київської фабрики Й. Анджейовського. У бік двору виходили приміщення для прислуги, згруповані в двох рівнях, з невисокими стелями й маленькими віконечками. Ці «служби» з кухнями мали окремі чорні сходи, якими заносили продукти, дрова для опалення і кухонних плит, виносили сміття і золу. З цього боку будинок має сім поверхів. 

Будинок вчителя

5 жовтня 1912 року на Володимирській вулиці було урочисто відкрито для освітянської громади Києва Педагогічний музей. Будівлю було споруджено за проектом відомого київського архітектора Павла Альошина. Крім залів для експозиції в Педагогічному музеї були і фахова бібліотека, читальний зал, спеціальні кабінети для демонстрування навчальних посібників і приладів, виставка педагогічної літератури, велика аудиторія для проведення масових заходів за участю представників різних освітніх товариств. Тут діяли також літні курси вчителів, читалися лекції для викладачів та вихованців вчительського інституту і вчительської семінарії. 

Саме у цьому освітянському домі у квітні - серпні 1917 року проходили І та ІІ Всеукраїнські вчительські з'їзди. А 7 листопада 1917 року в залі Педагогічного музею було урочисто відкрито Українську академію педагогічних наук (УАПН). У приміщенні музею працювало Бюро Всеукраїнської вчительської спілки, головою якого була Софія Русова. У цьому ж будинку працювала і новостворена Українська державна академія мистецтв. У стінах цього будинку перебувала Центральна Рада - перший національний уряд України. Саме тут приймалися доленосні Універсали, які проголошували суверенність нашої держави.

Будинок актора

Будинок актора - культурно-просвітній заклад Національної спілки театральних діячів України.

Будинок актора було засновано 1948 року як культурно-просвітній заклад Українського театрального товариства, яке 1987 р. було реорганізовано в Спілку театральних діячів України, а згодом в Національну Спілку театральних діячів України.

З 1981 Будинок актора розташовується в приміщенні колишньої караїмської кенаси.

Одна з найцікавіших з архітектури та історії концертних майданчиків столиці. Знаходиться вона у приміщенні колишньої караїмської кенаси - молитовного будинку народу караїмів. Кенаса будувалася великим київським зодчим В. Городецьким і є одним з чудових пам'ятників архітектури і художнього оформлення у Києві. Будинок це важко не помітити - незвична архітектура хоч на декілька секунд змушує глянути на нього всіх, хто, нехай буденно, поспішає у своїх справах столичної вулицею Ярославів Вал. Молитовний будинок караїмів був споруджений на кошти «тютюнових королів» Південно-Західного краю (так у царські часи сухо іменувалася Україна) Соломона і Мойсея Когенів в 1900 році. В. Городецький вирішив будівлю в мотивах мавританської архітектури. Роботи з оформлення інтер'єру кенаси виконував партнер і соратник Городецького скульптор Еліо Сала, зайвий раз засвідчивши свою неперевершену майстерність. Більшовики передали кенасу установам освіти, що врятувало її унікальні інтер'єри. Під час німецької окупації тут - зовсім несподівано - правилася римо-католицька служба, у повоєнні часи діяв ляльковий театр, а згодом - кінотеатр. 

На превеликий жаль, за часів радянської влади було втрачено частину архітектурних деталей будівлі - в першу чергу, купол, надавав йому неповторну «східну ауру». Руйнації від часу та вихлопних газів піддається зовнішнє оформлення будинку, його колір в результаті впливу загазованій атмосфери і неодноразових фарбувань став темним, хоча в перші десятиліття мав набагато більш світлий відтінок, що можна помітити по боковій стіні будівлі. Власне Будинок актора було засновано в 1948 році як культурно-просвітницька установа Українського театрального товариства - попередника Спілки театральних діячів України. У кенасі він «оселився» у 1981 році. Зараз колишній храм є затишним концертним залом на 200 місця - з прекрасною акустикою, камерною концертною сценою, розсувною завісою, з усіма необхідними звуковими та світлотехнічними засобами. У стінах Будинку актора відбуваються вистави і концерти, презентації журналів та книг, творчі вечори, ювілейні свята і бенефіси, наукові конференції, художні виставки. Фойє Будинку актора використовується для проведення художніх вернісажів та виставок.

Прибутковий будинок Сироткіна

Тут зачинається ваш текст. Натисніть тут і почніть писати. Нык шынчебюз торквюатоз ыт оратио фачтидёе жкрибэнтур ку зыд кюм тантаз ийжквюы фиэрэнт эа ут выльёт доктюж зюжкепиантюр мэль ат пауло пондэрюм дэчырюёжжэ прё еюж пожжёт аккюжамюз ад вэл эи янвыняры ыкжпэтэндяз хёнк пауло доктюж.

Аутым ед зыд трактатоз дэмокритум инкедыринт жюмо дыкоры нолюёжжэ эжт ед кэтэро минемум кончэктэтюыр еюж ат жят эи витаэ вэртырэм конкльюдатюрквюэ ан алиё малйж пэр нам эа пэрчыквюэрёж.

Новий власник найняв архітектора Карла Шимана, на рахунку якого вже було 7 побудованих будинків в Києві. У 1902 році будівництво прибуткового будинку було повністю завершено і на першому поверсі відкрилося кафе «Маркіза». На той час будівля вважалося найвищим в Києві і мало висоту 42,5 метра. За часів СРСР дах будівлі була частиною двоповерхового ресторану «Лейпциг», який закрився в часи перебудови, а будинок став тимчасово безхазяйним і почав швидко занепадати.


Уже в наш час прибутковий будинок хотіли розібрати, так як він знаходився в аварійному стані, але київські архітектори переконали міська влада спробувати провести реконструкцію. Майстри, які приїхали спеціально зі Львова, посилили фундамент, а також провели укріплювальні роботи зі стінами, посиливши їх сталевими конструкціями. Після цього будівля залишилася стояти без діла ще на кілька років, так як для того щоб провести реконструкцію всередині було потрібно багато грошей, а інвестори негативно реагували на таке - вартість будинку і робіт по ньому окупилися б нескоро, якби взагалі окупилося. 

Київська опера

Національна опера України (Національний академічний театр опери та балету України імені Тараса Шевченка) - найбільший музичний театр України, розташований в Києві. Будівля оперного театру, зведена в 1901 році за проектом архітектора Віктора Шретера, знаходиться в центрі міста на вулиці Володимирській, 50


Постійна оперна трупа була організована в Києві тільки в 1867 році і стала поряд з театрами Москви і Петербурга однією з кращих в Російській імперії. Поштовхом до створення постійно діючого театру стали успішні гастролі італійських оперних труп в 1865-1866 рр. в Києві. Трупа працювала у приміщенні Міського театру, збудованого в 1856 році за проектом архітектора Штрома.

У лютому 1896 роки після ранкового показу «Євгенія Онєгіна» сталася пожежа, яка повністю знищила будівлю Міського театру, після чого був оголошений конкурс на проект нової будівлі. Цей конкурс виграв проект архітектора Віктора Шретера. Спорудження нової будівлі на місці старого театру розпочалося 19 жовтня 1897 года .

Зал оперного театру включав партер, амфітеатр, бельетаж та чотири яруси, які вміщують близько 1650 глядачів (у партері 384 місця), загальна кубатура театру - майже 100 000 м³, площа приміщень - 40: 210 м². Над головним входом театру був встановлений офіційний герб Києва із зображенням архангела Михаїла - покровителя міста, проте за наполяганням Київського митрополита Феогноста, який вважав театр гріховним закладом, герб замінили алегоричною композицією: геральдичні грифони тримають в лапах ліру як символ музичного мистецтва. Фасад будівлі прикрашали бюсти композиторів М. Глінки і А. Сєрова, Т. Шевченко, подаровані Києву артистами петербурзького Маріїнського театру. Урочисте відкриття та освячення нової будівлі відбулося 15 (28) вересня 1901 года .

Крім опер російських композиторів, в театрі також були поставлені опери Дж. Пуччіні, Р. Вагнера, Ж. Массне, а також опери М. Лисенка «Травнева ніч» (1903) і «Ноктюрн» (1914). Виступав в театрі Федір Шаляпін.

2017 Київ
Створено за допомогою Webnode
Створіть власний вебсайт безкоштовно! Цей сайт створено з допомогою Webnode. Створіть свій власний сайт безкоштовно вже сьогодні! Розпочати